Medvědí stezka - stezka odvahy?

V srpnu jsem s dcerkou vyrazila na výlet. Na Šumavu. Dlouho jsem v průvodcích a na netu vybírala ideální výlet pro první seznámení se Šumavou. Chtěla jsem, aby se mi v jedné jediné túře spojila jak krása cesty, tak přírody a také možného nečekaného setkání s dosud nepoznaným. Ze všech možností to nakonec "vyhrála" Medvědí stezka, a jak už teď mohu prozradit - splnila všechna očekávání, i ono s tajemným setkáním.

Cesta začala obyčejně, na nádraží v Českých Budějovicích. Vláček postupně míjel místa, která se již stala cílem některých našich cest - Dívčák, Kleť, Křemži, Český Krumlov, Lipno, Novou Pec... s každým překonaným kilometrem se horšilo počasí. Na naší konečné, v Ovesné, už pršelo. Počasí tedy moc nadějí nedávalo, přesto jsme vyrazily. První desítky metrů v houfu dalších turistů, po kilometru se skupina roztrhala na jednotlivé skupiny. My s dcerou zůstali poblíž jiného páru, dědečka s malým vnukem. Slovo dalo slovo a dál jsme šli ve čtyřech. Díky tomu nebylo tolik znát, jak pomalu nám ubývají kilometry pod nohama a ani jak velké převýšení je nutné v prvních 6 kilometrech zvládnout.

Z cesty se postupně stala pěšina, skalní útvary byly opravdu jako ty přislíbené z fotek a výstup na nejvyšší vrchol hory Perník (1049m) se zdál nekonečný. Každá skála či soutězka se tak stala vítanou možností se zastavit, napít, nasbírat do pusy borůvky. A protože tu mají balvany podoby různých portálů, věží, měst, viklanů i hřibů, postupně se z dětí staly lapkové a pak zvířátka. Pořád ale šlapali, pusu od borůvek, v ruce klacek. Za 3 hodiny jsme se dohrabali k Jelenímu jezírku. Nádhera, oběd a zjištění, že do cíle cesty - zastávky Černý Kříž, máme ještě 9km a jen 3,5h času.

Od Jeleního jezírka se jde rychle do obce Jelení Vrchy. Bez bahna. Jenže déšť a těžké stroje stahující stromy udělali své a tak se nám na pár místech cesta zkomplikovala. Naštěstí krátká zastávka v hospůdce v Jelení, s výborným dobře chlazeným pivem a ledovými nanuky, sluncem nad hlavou a vidinou široké cyklostezky změnila náladu z beznaděje na odvahu znovu vykročit a dojít do cíle v plánovaném čase. Minuli jsme Dolní portál, součást starého plavebního kanálu a postupně se dopracovali až k místu, kde byl zastřelený poslední šumavský medvěd. Dětem bylo sice medvěda líto, ale konečně bylo jasné, proč se celé té dlouhé cestě říká medvědí stezka. A to jsme ještě netušili, že nejzajímavější setkání nás teprve čeká!

A co se vlastně stalo? V závěru cesty, na cyklostezce vyhřáté sluncem ležela zmije! Pořádná, tlustá a s jasně viditelnými znaky. Uviděli jsme se až ze vzdálenosti 1 metru a nevím, zda se víc vyděsila ona nebo my. Bylo to naše první setkání s jedovatým hadem ve volné přírodě. Úžasné a děsivé současně. Ještě ve vlaku si o tom děti povídají a když se dnes někdo zmíní o hadech, je to jedna z našich prvních vzpomínek. Naštěstí do cíle už moc nechybělo a dojít do Černého Kříže už nebyl problém. Chvilku po nás do zastávky přifuněl i vlak a cesta domů byla již jako ve snách.

Asi bych měla přiznat, že 15km s převýšením 306m a sem tam bahnem, měla své následky. Bolest nohou opadla po dvou dnech, kompletně špinavé oblečení zdolala pračka a získané kamarádství stále trvá. Přesto bych si dovolila doporučit všem dalším poutníkům na Medvědí stezku, aby měli fakt dobrý boty, pláštěnku, zásobu pití a uvěřili knižním prvůvodcům, že převýšení je opravdu velké a podcenit ho může znamenat velké fyzické vyčerpání.

Autor: Irena Duchoňová | pondělí 6.10.2014 14:42 | karma článku: 10,66 | přečteno: 471x

Svíčkonoce

Už řadu let mě Vánoce přivádějí k šílenství. Vždy se něco stane. Trapasy a hádky jsou častější součástí těchto dní než šupiny z kapra. Přesto mám stále iluzi, že když bude dost cukroví, kapřích řízků a bramborového salátu...

27.12.2016 v 18:22 | Karma: 15,05 | Přečteno: 483x | Diskuse| Osobní

Příměstský tábor pro dospělé

K myšlence příměstského tábora pro dospělé mne inspirovalo letošní léto, reps. dlouhé dva měsíce prázdnin, kdy nemohu mít dovolenou a přes to musím zajistit péči o dceru.

24.8.2016 v 23:11 | Karma: 15,08 | Přečteno: 359x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Teorie tygra v našich rodinách

Nemám ráda recenze na filmy. Většinou mě odradí a pak už na film vůbec nejdu. Nebo naopak povzbudí ke zhlédnutí a samotný film přinese zklamání. A navíc se do kina dostanu jen zřídka, a obvykle na nějakou disneovku. Jenže...

1.7.2016 v 1:29 | Karma: 13,82 | Přečteno: 574x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Trápím se, trápím... a ERU na mé obavy nedbá a nemůže jinak.

Vím, že jsem mimo kontext. Společenský. Politický. Náboženský. Nezajímají mě poslední týden migranti, prezident a ani nadcházející volby. Ale nemůžu si pomoct, už pár měsíců žiju něčím jiným...

1.5.2016 v 23:23 | Karma: 19,47 | Přečteno: 597x | Diskuse| Osobní

Kokosy na sněhu?

Nemůžu si pomoct, musím se podělit. Jen co jsem zapla počítač a otevřela facebook, blikla na mne zpráva od kamarádky: "Hele sleduj! Tohle zveřejnili na iDnes a diskuze je bomba. Už první přispěvek mě rozsekal!"

15.10.2015 v 9:48 | Karma: 33,41 | Přečteno: 1636x | Diskuse| Osobní

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:41

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

V Letech otevřeli památník holokaustu Romů a Sintů. Za války tam stál koncentrák

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  11:30

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:30

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Wagnerovec po návratu z fronty rozřezal ženu, kufr s ostatky vyhodil z okna

23. dubna 2024  11:26

Rusko se v souvislosti s návratem vojáků z ukrajinského bojiště potýká s narůstající kriminalitou....

Jsem jaká jsem a ráda se učím novým věcem. Baví mě žít život. A jako maminka jsem nejspokojenější.