Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Iveta B.

Už týden sleduji kauzu sebevraždy Ivety B., poctivě čtu každý článek, který je publikován. Nejsem ani novinář, ani policista, ani šmírák. Dokonce ani nepatřím mezi obdivovatele zemřelé. Zajímají mě vedlejší tóny a věty této kauzy. A v hlavě mi víří plno otázek, jako: Proč hodně talentovaní lidé umírají vlastní rukou? Proč zrovna smrt na kolejích? Jaký byl vztah mezi Ivetou B. a její matkou a jejím synem? Opravdu se stala obětí domácího násilí a sebevražda byla jedinou možnou cestou jak z něho utéct? Na tyto otázky asi nikdy nedostanu odpověď. Na tu nejdůležitější bych ale odpověď chtěla. Ptám se tedy sebe i vás, čtenářů a blogerů: kde je hranice novinářské etiky u kauz jako je tato?

Iveta B. zemřela skokem pod vlak, což mělo fatální následky. A určitě nebyla v dobrém psychickém stavu. Zanechala po sobě nezletilé dítě. To jsou prosté fakty. Vše ostatní je podle mě snůška emocí, nejrůznějších přenosů a polopravd. V médiích by se dali vystopovat stejné reakce na trauma jaké asi prožívá rodina Ivety B. - šok, odmítnutí, agrese, percepční obrana, racionalizace... doufám, že brzy se již média dostanou do fáze přijetí a vyrovnání se s tím, že Iveta B. nežije a ony stratily člověka, který plnil a prodával bulvární tisk. Nemůžu změnit novináře ani tisk, ale prosím: dejte již zemřelé a její rodině klid. Nechte události běžet tak, jak chtějí. Nevšímejte si pana Rychtáře, různých dopisů či vzpomínek. Najednou najdete hodně volného času, který se dá využít třeba k psaní o cennosti každého lidského života. Každý z nás má totiž jen jednu šanci na život v tomto čase a v této realitě, je na nás jak ji využijeme nebo promarníme.

Autor: Irena Duchoňová | pondělí 5.5.2014 9:17 | karma článku: 5,85 | přečteno: 202x
  • Další články autora

Irena Duchoňová

Svíčkonoce

Už řadu let mě Vánoce přivádějí k šílenství. Vždy se něco stane. Trapasy a hádky jsou častější součástí těchto dní než šupiny z kapra. Přesto mám stále iluzi, že když bude dost cukroví, kapřích řízků a bramborového salátu...

27.12.2016 v 18:22 | Karma: 15,05 | Přečteno: 483x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Příměstský tábor pro dospělé

K myšlence příměstského tábora pro dospělé mne inspirovalo letošní léto, reps. dlouhé dva měsíce prázdnin, kdy nemohu mít dovolenou a přes to musím zajistit péči o dceru.

24.8.2016 v 23:11 | Karma: 15,08 | Přečteno: 359x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Teorie tygra v našich rodinách

Nemám ráda recenze na filmy. Většinou mě odradí a pak už na film vůbec nejdu. Nebo naopak povzbudí ke zhlédnutí a samotný film přinese zklamání. A navíc se do kina dostanu jen zřídka, a obvykle na nějakou disneovku. Jenže...

1.7.2016 v 1:29 | Karma: 13,82 | Přečteno: 574x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Trápím se, trápím... a ERU na mé obavy nedbá a nemůže jinak.

Vím, že jsem mimo kontext. Společenský. Politický. Náboženský. Nezajímají mě poslední týden migranti, prezident a ani nadcházející volby. Ale nemůžu si pomoct, už pár měsíců žiju něčím jiným...

1.5.2016 v 23:23 | Karma: 19,47 | Přečteno: 597x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Kokosy na sněhu?

Nemůžu si pomoct, musím se podělit. Jen co jsem zapla počítač a otevřela facebook, blikla na mne zpráva od kamarádky: "Hele sleduj! Tohle zveřejnili na iDnes a diskuze je bomba. Už první přispěvek mě rozsekal!"

15.10.2015 v 9:48 | Karma: 33,41 | Přečteno: 1636x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Mohly by hlídat tisíce dětí. Většině z dětských skupin ale stát nedá peníze

26. dubna 2024

Premium Míst pro děti ve školkách je zoufalý nedostatek. Státu se pro letošek přihlásilo 180 lidí z...

Izraelský ministr Ben Gvir měl nehodu, auto po nárazu skončilo na střeše

26. dubna 2024  19:04

Izraelský ministr národní bezpečnosti Itamar Ben Gvir měl autonehodu ve městě Ramla ve středu země....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 548x
Jsem jaká jsem a ráda se učím novým věcem. Baví mě žít život. A jako maminka jsem nejspokojenější.

Seznam rubrik