Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Peklíčko po česku

  Stejně jako všechny kolem, i mne v tomto týdnu zasáhla tragédie postřílených lidí v Uherském Brodě. Vlastně mě na pár dní tahle událost zbavila slov a zanechala jen emoce. Po pár dnech sledování souvislostí vyjadrovaných jak přeživšími, tak vyšetřujícími a dalšími osobami prostřednictvím médií, mám pocit, že ani u nás nepotřebujeme radikální islamisty. Třeba ve srovnání Uhersko-Brodské střelby s tou ve Francii před pár týdny jde o stejný otřes. Vlastní peklíčko v Čechách si totiž umíme vytvořit sami.

   A tak mi připadá, že vše v posledních týdnech, co přináší média na území naší republiky - ať již další vraždy, nehody, podvody nebo výroky a jednání pana Babiše - vše zapadá do jednoho rámce. Zbavili jsme se křesťanských hodnot v našem všednodenním životě. Na křesťanství založená Evropská kultura je v dle mého v Čechách zcela vyprázdněna. Sekularizace společnosti vyhrála. A co to přineslo? Odcizení. Samotu. Kult osobností se znaky sociopata. Nezaměstnanost. Sebevraždy v nejrůznějších podobách. Beznaděj a bezvýchodnost. Zjednodušeně řečeno, na místa která dříve patřila Bohu, jsme si pozvali bohy a ďábla. Vytvořili jsme si tak "peklo" uprostřed nás.

  Uznávám, ani církev - katolická či jiná - není bez viny. Jenže to, jestli věřím v Boha či "Něco nad námi", co přináší naději a morální kodex představovaný osobním svědomím, to už je osobní záležitost jednotlivce. Jestliže otevřu své srdce křesťanskému pojetí Boha, otvírám se Lásce. A tam už není místo pro sobectví a bezohlednost vůči druhým a sobě. Naopak. V naději hledám to nejlepší pro všechny, které mám kolem sebe a pro sebe samého. Mnohdy i na hranici vlastního sebeobětování. Pokud totiž člověk respektuje Boha (v různých obměnách jmen či "něcismu"), má obvykle i ochotu respektovat druhé a je ochotný přiznat vlastní nedokonalosti. Pak najednou, jen tak, jako by mimochodem, se objevují hodnoty v podobě ochoty pomoci, blízkosti, přijetí druhého člověka bez nároků na "superkvalitu". Láska přestává být podmínečná.

  Křesťanství u nás reprezentované zástupci křesťanských církví se možná přežilo. Jenže pokud neuchopíme jeho bohatství a dary, zbyde jen peklo. Je na nás, jakou cestu zvolíme.

Autor: Irena Duchoňová | neděle 1.3.2015 23:01 | karma článku: 11,41 | přečteno: 570x
  • Další články autora

Irena Duchoňová

Svíčkonoce

Už řadu let mě Vánoce přivádějí k šílenství. Vždy se něco stane. Trapasy a hádky jsou častější součástí těchto dní než šupiny z kapra. Přesto mám stále iluzi, že když bude dost cukroví, kapřích řízků a bramborového salátu...

27.12.2016 v 18:22 | Karma: 15,05 | Přečteno: 483x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Příměstský tábor pro dospělé

K myšlence příměstského tábora pro dospělé mne inspirovalo letošní léto, reps. dlouhé dva měsíce prázdnin, kdy nemohu mít dovolenou a přes to musím zajistit péči o dceru.

24.8.2016 v 23:11 | Karma: 15,08 | Přečteno: 359x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Teorie tygra v našich rodinách

Nemám ráda recenze na filmy. Většinou mě odradí a pak už na film vůbec nejdu. Nebo naopak povzbudí ke zhlédnutí a samotný film přinese zklamání. A navíc se do kina dostanu jen zřídka, a obvykle na nějakou disneovku. Jenže...

1.7.2016 v 1:29 | Karma: 13,82 | Přečteno: 574x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Trápím se, trápím... a ERU na mé obavy nedbá a nemůže jinak.

Vím, že jsem mimo kontext. Společenský. Politický. Náboženský. Nezajímají mě poslední týden migranti, prezident a ani nadcházející volby. Ale nemůžu si pomoct, už pár měsíců žiju něčím jiným...

1.5.2016 v 23:23 | Karma: 19,47 | Přečteno: 597x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Kokosy na sněhu?

Nemůžu si pomoct, musím se podělit. Jen co jsem zapla počítač a otevřela facebook, blikla na mne zpráva od kamarádky: "Hele sleduj! Tohle zveřejnili na iDnes a diskuze je bomba. Už první přispěvek mě rozsekal!"

15.10.2015 v 9:48 | Karma: 33,41 | Přečteno: 1636x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 548x
Jsem jaká jsem a ráda se učím novým věcem. Baví mě žít život. A jako maminka jsem nejspokojenější.

Seznam rubrik