Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Teorie tygra v našich rodinách

Nemám ráda recenze na filmy. Většinou mě odradí a pak už na film vůbec nejdu. Nebo naopak povzbudí ke zhlédnutí a samotný film přinese zklamání. A navíc se do kina dostanu jen zřídka, a obvykle na nějakou disneovku. Jenže...

...jenže já se konečně dostala do kina na Teorii tygra. A musím si to celé nějako uspořádat, nejlépe tak, že napíši svou verzi recenze.

Film má skvostné obsazení. Balzerová, Bartoška, Vilhelmová, Janžurová, Kohák... samá zvučná jména zaručující kvalitu odehraných postav. Nebyla jsem zklamána. Každý jednotlivý herec byl ve své roli přesvědčivý a bylo znát, že je právě on/ona tím, koho hraje.

Jenže to nebylo vše. Autorům scénáře se podařilo vykresilt český naturel a vypointovat ho ad absurdum. Hlášky typu "Chčije a chčije!" jako z filmu Na samotě u lesa, tu sice neuslyšíte, ale za to se mnohem častěji zasmějete. Čemu? Děj, a tím i obsah filmu, ponechám skrytý - konečně - můžete jít do kina nebo si obsah najít přes Google. Vtipných scén je v Teorii tygra nepočítaně (a nejen díky nim) má film naději stát se kultovním - třeba jako Pelíšky.

Zač bych ale pochválila autora scénáře nejvíc? Asi za výborně vykreslenou sondu do manželství muže a ženy. Pominu-li totiž vtipnost a "hlášky" postav, je zda v barevné paletě vykreslen muž "pod pantoflem" (kterému to svým způsobem vyhovuje) a žena, která má potřebu mít nad mužem převahu. Prostě genderová studie do současných partnerských vztahů. Jako nosnou nit této scenérie lze označit manipulaci a kontramanipulaci. To vše přes generace.

No a další posouzní již nechám na vás. Je vlastně jedno, zda zachytíte jen chloupek z tygra nebo zda kotě tygra uvnitř svého nitra opravdu zachytíte. Poselství filmu je jasné - vždy mám na výběr, zda budu šťastný debil nebo zda budu podvedený debil. Je totiž jen na mě, jakou cestou se vydám.

Autor: Irena Duchoňová | pátek 1.7.2016 1:29 | karma článku: 13,82 | přečteno: 574x
  • Další články autora

Irena Duchoňová

Svíčkonoce

Už řadu let mě Vánoce přivádějí k šílenství. Vždy se něco stane. Trapasy a hádky jsou častější součástí těchto dní než šupiny z kapra. Přesto mám stále iluzi, že když bude dost cukroví, kapřích řízků a bramborového salátu...

27.12.2016 v 18:22 | Karma: 15,05 | Přečteno: 483x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Příměstský tábor pro dospělé

K myšlence příměstského tábora pro dospělé mne inspirovalo letošní léto, reps. dlouhé dva měsíce prázdnin, kdy nemohu mít dovolenou a přes to musím zajistit péči o dceru.

24.8.2016 v 23:11 | Karma: 15,08 | Přečteno: 359x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Trápím se, trápím... a ERU na mé obavy nedbá a nemůže jinak.

Vím, že jsem mimo kontext. Společenský. Politický. Náboženský. Nezajímají mě poslední týden migranti, prezident a ani nadcházející volby. Ale nemůžu si pomoct, už pár měsíců žiju něčím jiným...

1.5.2016 v 23:23 | Karma: 19,47 | Přečteno: 597x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Kokosy na sněhu?

Nemůžu si pomoct, musím se podělit. Jen co jsem zapla počítač a otevřela facebook, blikla na mne zpráva od kamarádky: "Hele sleduj! Tohle zveřejnili na iDnes a diskuze je bomba. Už první přispěvek mě rozsekal!"

15.10.2015 v 9:48 | Karma: 33,41 | Přečteno: 1636x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Se chci zeptat

Předem se omlouvám všem milcům českého jazyka a jazykozpytcům, ale nedá mi to... se chci zeptat... fakt jo... jaký je rozdíl mezi mirantem, emigrantem a nájezdníkem? Jak tyhle pojmy vidíte? Co cítíte, když se vysloví?

4.10.2015 v 23:59 | Karma: 20,07 | Přečteno: 457x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 548x
Jsem jaká jsem a ráda se učím novým věcem. Baví mě žít život. A jako maminka jsem nejspokojenější.

Seznam rubrik