Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Retro

Podle wikipedie je retro obecné označení pro něco minulého, zaniklého, bývalého, může se jednat o označení pro cokoliv zpět v čase. Celý minulý týden jsem si takové "retro" užívala. Jenže ne televizní či hudební, jakkoli mám ráda filmy s Oldřichem Novým a Abbu, ale retro vztahové. Bylo zvláštní se po víc jak pěti letech potkat s kolegy a kamarády, které jsem celou dobu neviděla, a ještě zajímavější setkání pak bylo s bývalým partnerem. Šedivé vlasy a vrásky ve tvářích, bylo asi to nejméně překvapivé. Stáří se přeci nikomu nevyhne a přibývající roky jsou znát na každém. Šok jsem utrpěla spíše při hovorech, které jsme vedli. Zjištění, že tvář se sice mění, ale životní názory, jakkoli se neosvědčili, zůstávají v nitru člověka a blokují ho, mě ohromili. Copak je možné se měnit navenek a uvniř zůstat stejný? Nepoučit se z vlastních omylů a chyb? Zůstávat stále nedospělým jedincem bez odpovědnosti za sebe a sobě svěřené lidi a úkoly? Mé vztahové retro mi ukázalo, že je možné ano i ne. Ale tam, kde vnitřní osobní růst člověka předčil jeho vizuální proměnu, bylo něco navíc. Radost. Pokoj. Sdílení. Ano, takhle bych chtěla stárnou také. 

Autor: Irena Duchoňová | pátek 11.4.2014 7:39 | karma článku: 5,28 | přečteno: 392x
  • Další články autora

Irena Duchoňová

Svíčkonoce

Už řadu let mě Vánoce přivádějí k šílenství. Vždy se něco stane. Trapasy a hádky jsou častější součástí těchto dní než šupiny z kapra. Přesto mám stále iluzi, že když bude dost cukroví, kapřích řízků a bramborového salátu...

27.12.2016 v 18:22 | Karma: 15,05 | Přečteno: 483x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Příměstský tábor pro dospělé

K myšlence příměstského tábora pro dospělé mne inspirovalo letošní léto, reps. dlouhé dva měsíce prázdnin, kdy nemohu mít dovolenou a přes to musím zajistit péči o dceru.

24.8.2016 v 23:11 | Karma: 15,08 | Přečteno: 359x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Teorie tygra v našich rodinách

Nemám ráda recenze na filmy. Většinou mě odradí a pak už na film vůbec nejdu. Nebo naopak povzbudí ke zhlédnutí a samotný film přinese zklamání. A navíc se do kina dostanu jen zřídka, a obvykle na nějakou disneovku. Jenže...

1.7.2016 v 1:29 | Karma: 13,82 | Přečteno: 574x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Trápím se, trápím... a ERU na mé obavy nedbá a nemůže jinak.

Vím, že jsem mimo kontext. Společenský. Politický. Náboženský. Nezajímají mě poslední týden migranti, prezident a ani nadcházející volby. Ale nemůžu si pomoct, už pár měsíců žiju něčím jiným...

1.5.2016 v 23:23 | Karma: 19,47 | Přečteno: 597x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Kokosy na sněhu?

Nemůžu si pomoct, musím se podělit. Jen co jsem zapla počítač a otevřela facebook, blikla na mne zpráva od kamarádky: "Hele sleduj! Tohle zveřejnili na iDnes a diskuze je bomba. Už první přispěvek mě rozsekal!"

15.10.2015 v 9:48 | Karma: 33,41 | Přečteno: 1636x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Policisté v Praze vytáhli z Vltavy utonulého muže, může to být pohřešovaný Brit

6. května 2024  8:30

Policisté v neděli vpodvečer vytáhli z Vltavy v centru Prahy tělo utonulého muže. Kriminalisté...

Začátek týdne bude oblačný s přeháňkami. Slunce se vrátí ve středu

6. května 2024  6:23,  aktualizováno  7:37

Zataženo až oblačno vydrží na většině míst v Česku až do poloviny týdne. Česku se nevyhne ani déšť,...

Trump zkritizoval Bidenovu vládu. Vede gestapáckou administrativu, prohlásil

6. května 2024  7:23

Americký exprezident Donald Trump prohlásil, že administrativa Joea Bidena používá podobné taktiky...

Izraelská armáda se připravuje na ofenzivu, evakuuje část Rafáhu, píší média

6. května 2024  6:50,  aktualizováno  7:21

Aktualizujeme Izraelská armáda v pondělí ráno zahájila evakuaci části Rafáhu na jihu Pásma Gazy před dlouho...

  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 548x
Jsem jaká jsem a ráda se učím novým věcem. Baví mě žít život. A jako maminka jsem nejspokojenější.

Seznam rubrik