Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Škola jako kamarádka?

   Mám prvňačku a tak nám 1. září do života vneslo plno změn. Do rodiny nám nakráčela škola. Sice byla první tři dny usměvavá, cukrbliky rozhazovala do všech stran a radostně cvrlikala, jak je vše skvělé a že se všechno zdaří. Teď u nás bydlí týden a úsměv, aspoň mě, mizí z tváře. Zjišťuji totiž, že ačkoli se škola zdála jako sladké pokračování dětství, po pár dnech se z ní stává docela solidní uzurpátor. Ona se nám totiž doma pořádně zabydluje - chápu, možná s námi zůstane celých 18 let - ale to nic nemění na tom, že dalšího člena rodiny už jsem opravdu nechtěla.

  Změny přicházejí postupně. Nejdřív v podobě "kupte mi toto či toto" a mým kamarádkám - odpoledním kroužkům - ještě "tuhle drobnost". Někdy jde o drobnosti jako je guma či obal na Živou abecedu, jindy je to již mnohem víc peněz za neviditelné věci jako je třeba příspěvek na SRPŠ. V noci, kdy jsem pro všechny starosti nemohla spát, jsem spočítala, že mě tyto "drobnůstky" vyšli už na 10 500Kč. A zdá se, že to není konečný stav.

  Další změny pak nese každodenní soužití. Škola už nedělá cukrbliky a my taky nejásáme nadšením. Nejhorší je to ráno, když nám školní duch nakráčí do ložnice a burcuje nás do nového dne. Nejradši bychom všichni zalezli pod peřinu, ale ta nám je hned stržena z těla a musíme rychle do koupelny, oblékat se a snídat, jen abychom byli včas na vyučování. Moje prvňačka je z těchto ranních střetů s realitou nešťastná a byla by nejradši, kdyby se od nás škola odstěhovala. Během dne jsou ale se školou velké kamarádky - to asi díky paní učitelce, která na rozdíl od nás školu umí držet ve správných hranicích. Odpoledne se ale rozpoutá nový boj. Místo hraní mé prvňačce škola podsouvá své hry, domácí úkoly. Tedy možná víc mě než jí. Je to dost otravné, a ačkoli se tento čas snažíme co nejrychleji zvládnout, dobrým vztahům to moc nepomáhá. Po odpoledním zápasení s úkoly nás škola na 2-3 hodiny opouští a jde si kafe jinam. Pro nás doma je to nejradostnější část dne, kdy se vše vrátí na dvě tři hodiny do starých kolejí. Bohužel, se soumrakem si škola u nás zase nazuje bačkůrky, a tentokrát nás zahání do postele. Dokonce nám vypíná televizi! Vše zdůvodňuje tím, že ona je teď nejdůležitějším členem rodiny a my jí musíme poslouchat, podřídit se. Když to neuděláme, dostaneme černý puntík.

  Večer, když už moje prvňačka spí, uvědomuji si razanci a netoleranci ze strany školy. Asi bychom měly být kamarádky, ale zatím jsme spíš konkurentky v boji o prvňačku. Tenhle stav se mi nelíbí. Připomíná mi totiž souboj. Zatím jsme sice vždy zvítězili, ale třeba jednou škola porazí nás. A tak hledám hranice, které už paní učitelka našla. Třeba se to do vánoc poddá, zvykneme si, budeme se kamarádit. Nebo aspoň tolerovat a respektovat. A nebo taky ne. Jisté je jen jedno: díky škole už nic nebude takové, jaké bylo dřív a to je dobře.

 

Autor: Irena Duchoňová | úterý 9.9.2014 10:01 | karma článku: 8,16 | přečteno: 436x
  • Další články autora

Irena Duchoňová

Svíčkonoce

Už řadu let mě Vánoce přivádějí k šílenství. Vždy se něco stane. Trapasy a hádky jsou častější součástí těchto dní než šupiny z kapra. Přesto mám stále iluzi, že když bude dost cukroví, kapřích řízků a bramborového salátu...

27.12.2016 v 18:22 | Karma: 15,05 | Přečteno: 483x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Příměstský tábor pro dospělé

K myšlence příměstského tábora pro dospělé mne inspirovalo letošní léto, reps. dlouhé dva měsíce prázdnin, kdy nemohu mít dovolenou a přes to musím zajistit péči o dceru.

24.8.2016 v 23:11 | Karma: 15,08 | Přečteno: 359x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Teorie tygra v našich rodinách

Nemám ráda recenze na filmy. Většinou mě odradí a pak už na film vůbec nejdu. Nebo naopak povzbudí ke zhlédnutí a samotný film přinese zklamání. A navíc se do kina dostanu jen zřídka, a obvykle na nějakou disneovku. Jenže...

1.7.2016 v 1:29 | Karma: 13,82 | Přečteno: 574x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Trápím se, trápím... a ERU na mé obavy nedbá a nemůže jinak.

Vím, že jsem mimo kontext. Společenský. Politický. Náboženský. Nezajímají mě poslední týden migranti, prezident a ani nadcházející volby. Ale nemůžu si pomoct, už pár měsíců žiju něčím jiným...

1.5.2016 v 23:23 | Karma: 19,47 | Přečteno: 597x | Diskuse| Osobní

Irena Duchoňová

Kokosy na sněhu?

Nemůžu si pomoct, musím se podělit. Jen co jsem zapla počítač a otevřela facebook, blikla na mne zpráva od kamarádky: "Hele sleduj! Tohle zveřejnili na iDnes a diskuze je bomba. Už první přispěvek mě rozsekal!"

15.10.2015 v 9:48 | Karma: 33,41 | Přečteno: 1636x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

2. května 2024

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 548x
Jsem jaká jsem a ráda se učím novým věcem. Baví mě žít život. A jako maminka jsem nejspokojenější.

Seznam rubrik