Věci, věci, věci...

19. 02. 2015 15:12:43
Obdivuji sběratele. Známek, obrazů, mincí, starožitností, panenek, ba i motorek a aut. Těší mě, když své milované sbírky vystaví a ukáží ostatním. Takové výstavy vždy přilákají hodně pozornosti a stojí za to je vidět. Sama sebe ale za sběratele považuji v jediné oblasti, v knihách. Tam mám své oblíbené autory, žánry a vím skoro o každém kousku ve své knihovně, protože jsem si ho předem vybrala a pak přečeta.

Dnes jsem ale zjistila, že jsem nejen sběratel, ale taky sběrač. Kromě knížek totiž vlastním spoustu věcí, které mi kdysi kdosi daroval. A taky těch, co jsem si sama koupila, protože jsem si myslela, že je budu potřebovat. Jasně, tady už nejde ani tak o vybrané kousky, ale spíš o množství. Prostě o věci, věci, věci...

Protože jsem začala stěhovací přípravy, beru postupně své věci do rukou. Některé jsou mé oblíbené, používané, tedy mou chtěné, i když je potřebuji třeba jen na pár dní v roce. A tak přijdou do krabice "Stěhování". Jiné ani nevím, že vlastním, a tak končí buďto v komunálním odpadu nebo v bedně s nápisem "Na prodej". Nejhůř je mi ale u věcí, které buďto úplně nepotřebuju a nikdy už je asi nevyužiji, ale nedokáži se jich vzdát, nebo u věcí, které sice nechci, ale kdysi mi je kdosi daroval a mají tedy "pietní" hodnotu. Tady se mi rozhoduje špatně. Ponechat nebo vyhodit? Darovat nebo přestěhovat? Možná až pevný termín pro stěhování přinese u některých věcí konečné rozhodnutí. Nebo taky ne a budu potřebovat třeba další stěhování, abych tyto věci dokázala opustit. Vzhledem k této zkušenosti jsem se ale už teď rozhodla pro jednu věci: nechci být sběrač věcí. Chci být jejich vlastník a chci abych ovládala sama sebe natolik, že věc bude mít stále hodnotu, které jí přísluší - tedy věci.

Protože mé balení věcí teprve začalo, jsem zvědavá jaké další zkušenosti ještě získám. Třeba objevím, že kromě věcí, by bylo dobré se zbavit i některých myšlenek a návyků. Třeba i zde bude lépe, být sběratelem než sběračem.

Autor: Irena Duchoňová | čtvrtek 19.2.2015 15:12 | karma článku: 5.96 | přečteno: 332x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 12.33 | Přečteno: 201 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.45 | Přečteno: 1311 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 29 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 546
Jsem jaká jsem a ráda se učím novým věcem. Baví mě žít život. A jako maminka jsem nejspokojenější.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...